joi, 10 aprilie 2008

Braşovul muzical sau povestea câinelui prins în lanţ


Recitalul Musica Viva din 1 aprilie a fost inclus în stagiunea camerală a Filarmonicii braşovene. Am fost încântaţi de această onoare, ştiind că scena muzicală locală era pentru noi relativ greu accesibilă, din cauza faptului că nimeni de acolo nu ne ascultase cântând până acum. Am fost, am cântat şi....ne-am întors la Bucureşti, mulţumiţi de prestaţia noastră, dar uşor nedumeriţi de cadrul obiectiv al situaţiei.
Abia după aceea am aflat că: Braşovul nu are sală de concerte, Filarmonica nu are sediu, se zbat disperaţi să găsească locaţii cât de cât adecvate. Orice iniţiativă este strivită de sintagma: nu avem bani, nu avem fonduri. Sală nu, afişe nu, orice nu. Situaţia este asemănătoare cu cea a unui biet câine care, atârnat de un lanţ greu, este hrănit la limita subzistenţei. Vrea mai mult, este strangulat de zgardă şi nu îi rămâne decât să sufere în tăcere.
Chiar în aceste condiţii, apreciem mult eforturile de actualizare a site-ului (foarte bun), căldura publicului, prezenţa la spectacolul nostru a unor membrii din orchestră şi bunăvoinţa mare a domnului director al Muzeului Casa Mureşenilor, care a făcut tot ce a fost posibil să ne simţim bineveniţi. Mulţumim de asemenea Petruţei Măniuţ, care a crezut în valoarea noastră şi a demersului nostru profesional. Sunt sigură că data viitoare (dacă va mai exista o dată viitoare) vom avea şi programe de sală.

Niciun comentariu: